tisdag 2 september 2008

Jobb - Statsminister




Jag såg ett inslag om när vår statsminister Herr Reinfeldt besökte ett slakteri. Tänk om man ändå hade fått vara statsminister och besöka köttfabriker med fin plastmössa på sig samtidigt som media står och dokumenterar allt. Varför tipsade inte min SYO-konsulent om det när jag skulle göra mitt gymnasieval?

Nej, min SYO tipsade om DK, Distributions- och Kontorslinjen, för där fick man 0,5 poäng extra att lägga till sitt betyg om man var kille eftersom det nästan bara var flickor som gick där. Som 15-årig kille kunde jag faktiskt förlika mig med att få extrapoäng för att komma in på en linje som nästan enbart befolkades av flickor. Så det blev så.

Efter att ha slutfört gymnasiet, som till hälften bestod av praktik på H&M, så insåg jag ganska snabbt att det inte riktigt var min grej att stå och vika kläder dagarna i ända. Så jag tog ett jobb på Arlas ostpress. Där var man tvungen att ha plastmössa. Precis som statsministern.

2 kommentarer:

Lisa sa...

Fasen, vilken årgång är du? Jag gick också DK (dumklubben)-linjen. Född 1970 var jag en av dom som gick sista anhalten av den linjen. Den övertogs sedan av HK (helknäppaklubben)-linjen.

SYO...*hmmm*...inga bra minnen där inte. Inga bra tips. Kan ju förklara varför inte jag heller är någon sorts minister. *fnissar*

Förresten, snyggt med plastmössa på huvudet! Jeez...ser mer ut som om han ska in för operation eller nåt.

Uffe sa...

Liselott:
Jag är född -69 vilket gör att jag har upplevt 60, 70, 80, 90 och 2000-talet. Inte för att skryta, men jag har 5 decenniums kunskap i en 38-årings kropp. Jomenvisst...