tisdag 2 september 2008

Hey!! Snygg cykelhjälm...



Jag har upptäckt att jag sover när jag cyklar till jobbet. Ibland kan jag upptäcka att jag cyklat över en korsning utan att veta om det var rött eller grönt. Shit, det är ju livsfarligt...

Cykelhjälm är ju ett alternativ. Men jag tror att jag måste vänta tjugo till trettio år, alternativt hjärntvätta mig själv och gå med i scouterna för att faktiskt ens fundera på att ta på mig en sådan.

Jag har upptäckt att jag har svårt att ta vuxna med hjälm på allvar trots att det antagligen är jag som är dum i huvudet som cyklar utan. En gång träffade jag en reklambyråkollega som hade cykelhjälm på sig. När vi hejade på varandra så hörde jag mig själv säga -"Hey!! Snygg cykelhjälm." Efter att jag hade gått några steg till så kom jag på att ingen normal människa någonsin skulle berömma någon annans cykelhjälm. Därför antar jag att han inte gillar mig längre eller tror att jag har nån sexuell fetischgrej för cykelhjälmar. Jag vet inte vilket som är värst, men jag antar att jag för jobbets skull får ta på mig fetischistrollen. Örebros enda(?) cykelhjälmsfetischist. Coooolt!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Inte för att jag tror att de ser bra ut när de väl sitter på huvudet, men det är ju ett försök i rätt riktning ... på något sätt:
http://pryl.feber.se/art/66986/en_lite_snyggare_cykelhjlm_frn/

Uffe sa...

Ha ha ha...
Det vete fan. Att cykla omkring med en hatt som har hakrem kan ju lätt misstolkas som att man inte har alla hästarna hemma.

Men ett lovvärt initiativ i alla fall.

Gutegirl sa...

Du har så rätt! Cykelhjälm ser så förbannat töntigt ut!