torsdag 18 september 2008

En färgstark höst eller inte...



Idag läste jag att man ska klä sig färgstarkt i höst. Jag tror att jag har en del att ta igen där...

Shit! Jag kan inte komma på en enda stark färg som jag ens skulle komma på tanken att köpa en jacka eller ett par byxor i.

Svaret på mitt problem heter antagligen Cilla. Att jag släpper allt som har med klädinköp att göra och låter henne handla allt. Som en riktig gubbe. Kanske skulle man till och med gå så långt att man låter henne lägga fram vad jag ska ha på mig följande dag.

Jag tror att Cilla skulle gilla att klä mig helt och hållet. Hon tycker att jag har sjukt dålig smak. Hon kan be mig klä på barnen och helt obesvärat, efter att ha sagt -"Mäh!", byta ut det det jag precis har satt på dom. Ohhhh vad irriterande sånt är.

Tänk om hon blir sådan om jag låter henne sköta om mina kläder helt och hållet. Säga -"Mäh!" och byta om på mig om jag någon gång har valt kläder själv. Shit, jag skiter nog i färgstarkt i höst...

3 kommentarer:

Gutegirl sa...

Satsa på storblommigt!!

Uffe sa...

Been there, done that!!

Lil'm sa...

Färgglada linser? Det ska bli roligt att se Cilla peta in dem.