lördag 20 september 2008

Gettämjaren med det stora paketet



När Totte och jag köpte biljetter till cirkusen så såg jag att killen som satt i kassan även var trapetsartist och gettämjare. Det är väl kanske inte världens bästa tecken på att föreställningen håller världsklass.



När jag visade upp bilderna på gettämjaren för Cilla så sa hon att jag skulle kolla in honom under föreställningen. Han har nämligen, enligt Cilla, ett ohyggligt stort paket...

Det var ett år sedan Cilla var på cirkus och såg gettämjaren uppträda. Det är alltså ett år sedan hon lagrade storleken på gettämjarens paket i ett av hjärnans fack. Det känns lite konstigt att hon under året som gått inte upplevt tillräckligt mycket spännande saker för att hennes hjärna ska välja att lagra över storleken på gettämjarens paket.

För att göra ett test så frågade jag Cilla om hon kom ihåg namnet på barnmorskan som tog emot oss på BB när Milla föddes. Det gjorde hon inte. Gettämjarens paket har alltså högre status än så. På frågan om hon kom ihåg vad jag hade för frisyr när vi träffades så svarade hon att hon inte visste. Jasså!?

Om getpojken attackeras av sina getter när han uppträder idag så vet jag i alla fall en person som inte kommer att komma till undsättning. Då ska jag sitta kvar på min stol och bräka.

7 kommentarer:

Ulrika Good sa...

En kille som heter Dejvid och luktar get får ha hur stort paket som helst utan att det ger några plus i kanten i min bok.

Ulrika Good sa...

"...get får..." Det blev oavsiktlig dubbeldjursmeningsbyggnad där.

Anonym sa...

Jag misstänker starkt att lille Dejvid är gay, så det är inte aktuellt att han tar din plats som pappa i familjen i alla fall. Don´t worry!

Uffe sa...

Ulrika:
Det är lite Ingvar Oldsberg att lägga märke till sånt. Är du möjligtvis från Göteborg ;)

Ulrika Good sa...

Oh, ja. Tänk dig en blandning av Ingvar Oldsberg, Loket Olsson och Sten-Åke Caderhök.
Där har du mig i ett nötskal.

Ulrika Good sa...

Caderhök? Jag är inte på topp idag.

Uffe sa...

Ulrika:
Du är väl en ledig copywriter ;)