onsdag 1 augusti 2007

Vår copy tränar Sparta!?



Vår copywriter har börjat träna Sparta. Eller också har han börjat träna på Sparta-vis. Ja, någonting med Sparta är det i alla fall. Dessutom är det någonting som får en att bli obstinat. Det är ett jävla tjat om Sparta nu och hur bra det är för att man ska bli vältränad och gå ner i vikt.

Träningsformen kommer, vad jag har förstått, från filmen 300 eller någon annan av gladiatorfilmerna. Hela rollbesättningen tränade tydligen på ett väldigt speciellt vis för att kunna springa omkring med tvättbräda och uppumpade bröstmuskler. När man tränar Sparta eller tränar på Sparta-vis så har man tydligen 35 minuter på sig att utföra ett visst antal övningar. Exempelvis 50 situps, 50 armhävningar, 50 pullups, 50 marklyft, 50 nånting annat o.s.v. Inget ska utföras med finlir. Bara pumpa på så mycket du orkar och få en mycket accentuerad(?) kropp. Lite som min löpträning fast mer muskulärt...

Jag vet inte hur lång tid det tar att få den där kroppen men vår copy har börjat se lite sliten ut nu. Så är det någon som känner en idrottslärare, en terapeut eller en helt vanlig psykolog så kan ni väl höra av er med lite tips så jag vet hur jag ska bemöta honom och hans besatthet i fortsättningen.

Inga kommentarer: