torsdag 9 augusti 2007

All in!!! Jag åker hem nu...

Shit!! Idag fick jag en inbjudan till ORFs pokerkväll i mailen. Nu drar alltså en ny pokersäsong igång och jag har inte ens hunnit ta reda på vad dom menar med att jag ofta "tiltar"...

Att pokerklubben heter ORF, vilket står för Old Retard Fellows, och har spellokal i en gammal källare gör mig inte så mycket. Mitt problem är att jag hela tiden blir skinnad på pengar av ungdomar som knappt blivit torra bakom öronen. Små slemmiga glidare som sitter uppkopplade hela nätterna och, enligt dom själva i alla fall, vinner en massa pengar utav värdelösa spelare som mig.

De flesta av glidarna är dessutom mattegenier. Så fort ett kort kommer ut skriker dom ut procentsatsen för att det ska bli färg, triss eller stege. En annan har ju fullt upp med att skilja korten åt så man inte tror att man har en stege med både hjärter och ruter.

Vanligtvis klarar jag mig i runt en timme innan jag tappar humöret och går "all in". "All in" är ungefär den enda pokertermen jag till fullo förstår och behärskar och alla i lokalen vet att när dom hör "all in" från mig så kommer jag strax att gå hem.

1 kommentar:

Anonym sa...

Synd att du känner så, men du får väll ta och va med oftare så du övar upp tålamodet!