torsdag 16 augusti 2007

Telia suger men jag betalar inte

Jag läste på IDG om en man som fick en telefonräkning på 218 biljoner dollar (17 gånger USAs bruttonationalprodukt). Han var visserligen död när han fick telefonräkningen, men ändå...

Summan är inte så hög för en telefonräkning som man kan tro. Jag skulle vilja påstå att den bara är dubbelt så stor som vår telefonräkning. Jag och min sambo har nämligen tjall på linjen. Man kan bara slå fyra nummer på våra telefoner för efter det femte numret börjar det tuta upptaget. Det har hållit på i ungefär ett halvår nu. Efter ungefär fem månaders telefonsamtal till Telia (mobilsamtal) har vi konstaterat att deras utrustningsgrejer säger att det inte är något fel på Telias linjegrejer!?
-"Antagligen är något fel hos er men vi kan skicka en reparatör som ni får betala för..."

Jag kan säga att jag hellre ser hela huset brinna ner innan jag betalar en Teliagubbe för att komma hit och fixa så jag kan ringa på Telias linjer. Numera använder vi bara mobiltelefonerna vilket innebär högre räkningar men mindre vinst till Telia.

2 kommentarer:

CATOVENTURE sa...

Bra! Hämnas regält på Telia Fast telefoni.

Kör Telia Mobil. Det är ganska billigt. Och bra service.

Uffe sa...

Skulle aldrig falla mig in. Teliaägande räknas ju numera som folkligt och vanligt folk vill man ju inte stödja.

Nu vet jag ju inte om du räknas till vanligt folk men jag tror visst att jag är skyldig dig ett gäst-blogg-inlägg. Du har ju min vanliga e-postadress, så maila på. Du har ett försök på dig...