torsdag 2 augusti 2007

Spartalöpning

Sprang 5 kilometer innan maten när jag kom hem från jobbet. Det skulle man ju inte ha gjort. Antagligen får man energi av mat och kan använda den när man springer vilket i sin tur måste betyda att om man springer innan man har ätit så finns det ingen energi i kroppen!? Jag var ytterst nära att stanna flera gånger men med copyns Spartaträning på näthinnorna kunde jag faktiskt avsluta joggingturen. Man kan nog säga att dagens träningsform vara Spartalöpning.

Nu har en fråga dykt upp; får man kondition snabbare om man springer sträckor man klarar av utan att stanna eller ska man springa sträckor man inte klarar och gå resten? Någon som vet?

4 kommentarer:

CATOVENTURE sa...

Om du vill öka din syreupptagning (kondition) skall du ha hög puls länge. Om du vill bränna kalorier gäller medelhög puls länge. Tidsfaktorn är viktig.

I ditt exempel låter som om du blandar äpplen och päron.

Men fruktsallad är ju inte så illa!

http://catoventure.blogspot.com

Uffe sa...

Ok, nog om frukt och tillbaks till viktigare saker;

Jag klarar ju inte av att ha hög puls länge eftersom jag inte har så bra kondition!? Ska jag springa en så lång sträcka jag klarar utan att stanna eller en ännu längre som jag får fuska på, alltså stanna till och pusta ut på?

CATOVENTURE sa...

Svårt dilemma. Yber mycket intressant sådant!

Men, jag tror på fuskmetoden. Så länge som ingen får reda på vad du håller på med är det ok. Tycker inte ens att du skall nämna mer om det här på din blogg. Du vet, det finns ju en massa stolpskott som är ute och surfar och det ena leder till det andra. Rätt som det är vet hela Örebro om det.

Tack för tipsen om kiss & bajs!

http://catoventure.blogspot.com

Uffe sa...

Jag bockar och bugar.
Anonymiteten är dock inget problem. När jag motionerar springer jag på gatorna som en vanlig man.