onsdag 21 november 2007

Man skallade personal i Teliabutiken



Nu står man där med skägget i brevlådan...
Ett besök i Teliabutiken med min bror ledde till att jag fick lämna mina uppgifter till polisen. Jag som lovat och svurit att aldrig mer ha med Telia att göra är nu ett vittne på Telias sida.

Mitt under min brors mobiltelefonsorgie stormar en man in i Telias butik, kastar en påse med telefoner på en ur personalen och skriker -"NU JÄVLAR FÅR DET VARA NOG!!!!". Min första tanke är att han tidigare under dagen har provat att ringa Telias nya telefonväxel för att göra en felanmälan (den telefonväxeln är enligt säkra källor något i hästväg och definitivt något som kan putta en man över kanten). Efter det går han fram och skallar samma kille samtidigt som han fortsätter anklaga Telia för trakasserier och hänvisar till att de högsta cheferna som vägrar att svara på hans frågor!?

Här kliver hjälten fram. Jag alltså. Som värsta stålmannen kliver jag upp vid sidan av de två kombatanterna, stammar fram ett "Hey!!" och stirrar på mannen.

Ungefär där stannar min insats. Som tur är för mannen alltså!!! För i mina tankar kopplade jag ett snyggt grepp om mannen, gjorde ett regelrätt "Steven Segal"-kast och oskadliggjorde honom innan jag lite avslappnat rökte en cigg väntan på att polisen skulle ta över skitgörat. Ni vet, pappersgörat som dom statligt anställda får ta hand om efter att vi vardagshjältar har gjort vår plikt.

Alltsammans under tonerna från serien Cops:
You chuck it on mother and you chuck it on you father
You chuck it on you brother and you chuck it on you sister
You chuck it on that one and you chuck it on me...
Bad boys, bad boys
Watcha gonna do, whatcha gonna do
When they come for you

Ja, ja... Här klev i alla fall butikschefen in i handlingarna och började förhandla med mannen. Han fick sig också en dansk skalle och två ton ovett innan den största jävla civilspanare jag någonsin sett klev in och tog över. Jag lämnade mina uppgifter, förbannade Telia ännu en gång och drog snabbare än en halt man på Jägersro.

Allt finns nu dokumenterat i en artikel på NA med rubriken "Man skallade personal i Teliabutiken" (en tidning som jag också har förbannat flera gånger).

1 kommentar:

CATOVENTURE sa...

"Han delade ut två danska skallar" heter det i NA. Man kan få intrycket att galningen mest var generös. Han DELADE ju ändå ut TVÅ varor/tjänster. Inte snack om någon ersättning.

Men, hatten av för dig Uffe. Civilkurage! En riktig Örebofantom. Du skulle lätt platsa när vi kör 3-årskalas för K om ett par veckor. Då lär det gå livat till.