måndag 19 november 2007

Fritidsintresse sökes

Nu är det dags. Lillgrabben har fyllt tre och det är dags att börja tänka på min pensionering. Därför söker jag förslag på pengabringande fritidssysaktiviteter. Vad kan han bli proffs på om 15 år om han börjar tokträna nu? Nu vill jag inte höra talas om dans, innebandy, squash eller någon annan "fattig" sport. Nä, nu är det något som kan generera stora pengar till föräldrarna.

PS. Fotboll är inte heller något alternativ eftersom jag utgår ifrån att Lars Lagerbäck fortfarande är Förbundskapten år 2022. Och är det någon min son inte får bli förknippad med så är det Lars.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Line dance?
Fickpingis?
Börsmäklare?

Uffe sa...

asdf:
Börsmäklare vore ett bra förslag om det bara hade inneburit träningspass. Vad jag förstår så är själva bortlämningen av barnet i en timme eller två ett stort plus vid valet av fritidsaktiviteter.

Anonym sa...

Internat? I skatteparadiset Monika?

Uffe sa...

asdf:
Ahhhh!! Nu börjar jag förstå...
Problemet är väl att min pension ryker då jag betalar för kalaset.

Patricia sa...

Musiker; trumpet. Men köp nu för guds skull ingen ny trumpet. Ni kan få vår ukrainska för en billig penning.

CATOVENTURE sa...

Elemäntärt, min käre Wickberg;

Klart grabben skall bli politiker! Börja redan nu med att ordna autogiro till Radiotjänst, konto på Skanska och vit städhjälp.

Hoppas inte att det redan är försent bara! Han har väl inte varit snuvig på dagis? Eller något annat graverande.

PS Politiskt parti mär mindre intressant. Om 25 år kommer han, om han håller sig "ren", kunna välja och vraka hur han vill.

Uffe sa...

Politiker? Ja, det var ju en tanke...
Frågan är hur kursutbudet ser ut för treåringar?