tisdag 20 november 2007

Man, manligare, manligast

Motorer har aldrig varit min grej. När jag var femton år och mina kompisar mekade moppe försökte jag göra likadant med den stora skillnaden att farsan alltid fick rycka ut och sätta ihop alla delar jag plockat isär. Själv satt jag i ett hörn med diverse verkningslösa medel och desperat försökte få mina händer rena. Jag kommer ihåg att jag hatade lukten av olja, bensin och smuts.

Det här ointresset för motorer har fortsatt i vuxen ålder och numera har alla alltid lika roligt åt mig när jag beskriver bilar med färg istället för märken, beteckningar eller hästkrafter. Det var först förra året som jag lärde mig att en sedan inte var ett bilmärke utan en klassificering. Till och med vår egen bil är för mig helt obekant. Jag känner mig hyfsat säker på att vår (min sambos) bil är från Japan, är silvermetallic och en kombi, men jag är inte riktigt säker.

Hur som helst så måste vi nu byta till vinterdäck på vår silverfärgade bil och eftersom min sambo är gravid så faller lotten på mig. Mig!!! Fattar ni? Det är som att skicka en blind på föräldramöte. Och vad ska grannarna säga när det i år är mannen i huset som tvingas stå därute och meka bil?

13 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gör det för ett wii.

Patricia sa...

Skulle du vilja utveckla följande "Det är som att skicka en blind på föräldramöte".

Uffe sa...

Min personliga langare:
Det kan du ju tro... Det är ju en kärleksgåva och sånna ger man ju inte bara bort.

Uffe sa...

Patricia:
Nej, det river bara upp gamla sår...

Anonym sa...

Var det här en passning? En armbåge?! ;)

Anonym sa...

Maybe it's a friendly message like, "Hey! wanna play?"

Uffe sa...

Rob:
Ha ha ha... Jasså, du såg kopplingen ;-)

Anonym sa...

Ge bort ert? Nej nej, jag vill ha ett nytt, eget, obefläckat.

Uffe sa...

Min tveksamma personliga langare:
Jasså du!? Det kanske är på tiden att jag letar mig en mindre tveksam personlig langare. Känn på den du!!!

Anonym sa...

Maybe no more Dexter-langning, mr kan-inte-byta-däck-man!

Uffe sa...

Hörru Fru-för-slö-för-att-erbjuda-sig-att-byta-någon-annans-däck, maybe no more julbord!?!

Anonym sa...

...mäh. Jag är för mätt för att argumentera med en sådandäringa finlemmad ad som inte kan byta däck. Sist jag bytte däck blev jag gift på kuppen så det är för allas vår skull som jag håller mina tassar borta. Höh.

Du kommer alltid att vara den första som får alla mina säkerhetskopierade Dexter. Jag ger mig. Var blir hjulbordet? På er garageuppfart? Håhåååå! I kill me!

Uffe sa...

My langer:
Finlemmad ad :-) Det skulle Cilla höra. Hon snackar mest om bukfett numera när det gäller mig.