torsdag 29 november 2007

En rektor på tråden

Igår fick jag ett telefonsamtal från treåringens rektor. Hon uttryckte sin oro över hur saker och ting hade utvecklat sig och berättade att hon hade fixat så att det skulle finnas personal kvar på dagis på fredag då de andra barnen går iväg till Frälsningsarmén, allt för att jag inte skulle behöva ta ledigt från jobbet. Jag avböjde vänligt men bestämt eftersom en dag utanför kontoret är mitt minsta problem. Hur skulle det se ut om min treåring ensam skulle få stå kvar på dagis och titta på när de andra barnen traskade iväg till Frälsningsarmén tillsammans!?

Nu har i alla fall jag och min treåring bestämt oss för att ha en egen dag tillsammans på fredag istället. En dag då vi ska göra allt som man inte får göra i Frälsningsarméns cafeteria. Vi ska gå i kalsongerna hela dagen, tala högt, svära lite och bete oss allmänt okristligt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är imponerad av lösningen!

Anonym sa...

Värsta Lorangalösningen. Bra där!