onsdag 20 augusti 2008

Uttrycksfull hårlöshet



Jag har upptäckt att jag numera, efter att ha rakat av mig håret, kan vara mer uttrycksfull än tidigare. Det beror på att mina mörka ögonbryn helt plötsligt har fri lejd. Tydligast blir det när jag borstar tänderna och hela tiden ser något i ögonvrån. Något som visar sig vara två hoppande ögonbryn i badrumsspegeln.

Praktiskt är det i alla fall. Numera behöver jag bara rynka pannan två, tre gånger för att Cilla, tvärs över halva tomten, ska se att jag vill något. Ett perfekt trick när man har en fyramånaders flicka som vaknar av allt.

Nästa steg blir nog att koda mina ögonbrynsrörelser. Till exempel så kan ett höjt och ett sänkt ögonbryn betyda -"Snälla Cilla, kan du hämta en öl till mig.". Två höjda, två sänkta och två höjda kan betyda SOS o.s.v.

2 kommentarer:

Patricia sa...

Har du plockat ögonbrynen?

Uffe sa...

Jag trodde att det där var uppklarat!? Man, med betoning på man, måste använda kökssaxen...