tisdag 26 augusti 2008

Nog fan kan man säga Amerika!?



Jag hittade en grym sida (www.yearbookyourself.com) där man kunde sätta in sig själv i en gammal amerikansk yearbook. Synd bara att mitt ansikte är så feldimensionerat. Annars hade det varit kanonkul.

Det här drog upp min och Cillas gamla diskussion om USA/Amerika. Hon påstår att jag låter som en gammal gubbe bara för att jag säger Amerika istället för USA. Seriöst, nog fan fattar folk vart man ska om man säger att man ska flyga till Amerika! Inte behöver man säga att man ska semestra i USA för att folk inte ska tro att man ska göra hela kontinenten!? Ibland är hon för rolig den lilla snärtan...

6 kommentarer:

Patricia sa...

Håller med Cilla. Amerika? Sydamerika? Centralamerika? Nordamerika? Canada eller USAAAAA?

Uffe sa...

Bahh!! Kvinnor. Ni är som en fikapaus i Sunne...

Anonym sa...

Amerikat heter det väl för bövelen! Och för normalbildade människor kan det väl ändå inte råda någon som helt tvivel om vad som åsyftas? Till och med Columbus hittade ju dit, om inte realskolekunskaperna sviker mig!

Lil'm sa...

Väl rutet! anonym alltså. Inte han den som kallar USA för AMERIKA (t).

Anonym sa...

Det är bara Borat som säger US and A..

Uffe sa...

Tack Rob. Då vet vi att de som är under 25 och de som är äldre än 35 talar samma språk och att kvinnorna däremellan låter ungefär som Borat.