tisdag 26 augusti 2008

Ibland gör jag konstiga saker

Häromveckan hittade jag en blogg/hemsida där Nordman sitter och kommenterar trafiksituationen i Örebro. Innan jag hann tänka efter så hade jag lämnat en kommentar till hans trafikrapport. Då visade det sig att det inte var Nordman. Det borde man kanske ha förstått på en gång men ibland gör jag konstiga saker utan att tänka mig för.

En gång tyckte jag att stämningen var lite tråkig när jag hämtade ut medicin på apoteket. Det var min äldsta son, då fyra år, som hade fått medicin i stolpillerform. Apotekartanten satt och berättade på torraste apoteks-svenska hur man skulle föra in medicinen i analen som om det var en väldigt komplicerad historia mer likt ett kirurgiskt ingrepp än en medicinering.
När hon var klar så frågade hon om jag hade några frågor. Det hade jag. För jag hade tänkt på en jätterolig kommentar medan hon satt och informerade om stolpillerhanteringen. En sån där kommentar som man sitter och fnissar åt lite för sig själv men aldrig uttalar högt. Men innan jag hann hejda mig själv så hörde jag mig uttala den; -"Finns dom i olika smaker?".
Det fanns dom inte svarade hon helt humorlöst. Dessutom så kände apotekartanten att hon var tvungen att berätta lite om stolpillerhantering igen.

En annan gång stog jag på en scen uppe i Stockholm och tog emot priset som Årets strateg i Guldnyckeln, sveriges största tävling inom direktmarknadsföring, inför hela den svenska reklameliten. Jag tror att det var Sofia "Soff-i-Propp" Eriksson som var konfrencier och frågade hur det kändes att ta emot priset. Av någon anledning så sa jag att jag kände mig som Trackster, en av de största direktreklamsbyråerna, spände ut magen allt jag kunde och drog upp skjortan. Alla förutom Trackster skrattade...

Ibland gör jag konstiga saker och jag vet inte varför.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha . Det var roligt att läsa.

Anonym sa...

Låter som Tourettes syndrom tycker jag :)

Går alldeles utmärkt att medicinera bort

Lil'm sa...

Hehe. Den medicinen som ev. kan bita på detta kan inte vara avsedd för människor.

Anonym sa...

Jag tror att det finns många som får tvångstankar att lätta upp stämningen på apotek. Själv tyckte jag visst att jag skulle förklara mig när jag köpte en hög med halstabletter och väste så högt jag kunde med min hesa röst att det var akut. När jag sedan kom på att det kan ha tolkats som för mycket info eftersom jag även langat fram glidmedel försvann jag snabbt ut på gatan för att skratta...

Sus sa...

Frust!!
Så jävla roligt.
Jag måste hitta hit oftare =)

Uffe sa...

Ylva: Halstabletter och glidmedel på samma inköpslista? Då behövs inga lustiga kommentarer :)