måndag 6 oktober 2008

Dagens outfit



Längst in i min garderob så hänger det en bred paisleymönstrad manchesterskjorta med pärlemorknappar. Cilla hatar den skjortan. Jag har berättat för henne att den var sjukt het på sin tid och att den snart kommer att vara sjukt het igen men hon vägrar att lyssna på det örat. Antagligen har hon inte min känsla för det här med mode.

Problemet är att det ska till en sjuk slump för att breda skjortor, paisleymönster, manchestertyg och pärlemorknappar ska bli hett exakt samtidigt igen. Men jag väntar och Cilla hatar.

7 kommentarer:

Sus sa...

Sorry.
Jag svär på Gud.
Den där kommer aldrig att bli annat än en mekartrasa till bilen.

Anonym sa...

Oh my gosh. 1987? Att du ens har den kvar är ju ett under. Jag tror kanske tyvärr att du får vänta förgäves. Men säker kan man ju aldrig vara.

Lil'm sa...

Kom igen. I dare you.

Dammråttan sa...

Om, jag säger OM nu detta under (?) skulle inträffa, att allt detta sammanföll, så är jag trots allt ganska säker på att du skulle vilja ha en ska vi säga, lite nyare?
Får mig osökt att tänka på att min (numera) man, envist fasthöll att hans kostym inköpt, typ 1980, absolut skulle funka i alla tider. Som tur var "växte" han ur den ;)

Uffe sa...

Oj, vad negativa ni var. Jag hade faktiskt tänkt mig att passa den vidare till min äldsta son. Men han vill inte ha den. Jag tror att det är någon slags trots.

Ting sa...

Fast jag vill minnas en klasskamrat som hade en exakt likadan skjorta.
På 90-talet.
Han var förvisso inte het.
Men han hade den.
På 90-talet.

Anonym sa...

Skulle vilja påstå att du är farligt nära rätt: skjortorna blir bara bredare i modellen, manchester kommer starkt i höst och paisley är det hetaste mönstret just nu. Vågar du inte själv så sälj den fort till en trendnisse!