tisdag 9 oktober 2007

Så gör man bara inte!!!



Genom Facebook fick jag kontakt med en gammal arbetskamrat som jag jobbade ihop med i Göteborg för många år sedan. Han har flyttat till Kalifornien, närmare bestämt Laguna Beach i Los Angeles. På frågan om Laguna Beach är lika bra som det låter svarade han:

"Brukar springa på stranden i princip varje dag och avsluta med ett dopp i havet innan jag traskar hem, byter om och går och sätter mig på en av de 50-100 barer eller resturanger inom gångavstånd från där jag bor. Helt enkelt så leker livet."

Så svarar man inte en gammal kollega som bor kvar hemma i Örebro!!! Det gör man bara inte. Man svarar att även Laguna Beach har sina skavanker och att lite värme inte är allt. Helst så lägger man till att man faktiskt längtar hem till Sverige ganska ofta och att amerikanare inte är speciellt trevliga. Fy skäms på honom!!!

3 kommentarer:

Patricia sa...

Intressant att du utgår ifrån att han talar sanning.

Uffe sa...

Japps. Jag utgår alltid ifrån att allt är sant. Det blir roligare att leva så.

Anonym sa...

Intressant att du utgår ifrån att han ljuger.