torsdag 11 oktober 2007

När cyberspace hoppar ut ur skärmen och biter en i stjärten



Döm min förvåning när ett grönt paket dök upp på kontoret för några veckor sedan. Helt plötsligt kolliderade min digitala bloggvärld med min riktiga analoga(?).

Paketet innehöll ett par gula Foppatofflor (a.k.a mongoskor) och kom från den sanslösa bloggaren Marcus Cato. På hans blogg visades en historia upp:

1. Ett skepp kommer lastat
2. Ett skepp kommer lastat 2
3. Ett skepp kommer lastat 3

Så... Nu sitter jag här med två gula mongoskor och två kolliderade världar och försöker komma på hur leken 'Ett skepp kommer lastat' fungerade. Ska man hitta någon att vidarebefordra ett par gula mongoskor till eller skickar man något annat?

Förslag mottages tacksamt på adressen uffewickberg (snabel-a) gmail.com.

Tills vidare får ni hålla till godo med en mongoskorsbild som visar var dom sitter inhägnade nu när dom slipper galningen Catos välrakade ben/fötter.


21 kommentarer:

CATOVENTURE sa...

Du, ge dig på någon annan va? Vem är du egentligen? Nätmobbas på det sättet.

Uffe sa...

Jag ger mig alltid på dom små som ligger ner...

CATOVENTURE sa...

Du drar säkert i håret oxå.

Uffe sa...

Och nyps...

CATOVENTURE sa...

Skvallerbytta?

Uffe sa...

Ögontjänare!

CATOVENTURE sa...

Synttofs?

Uffe sa...

Mammagris!

Lil'm sa...

Det är en rajtans fin utsikt från ditt inhägnade fönster, uffebuffebambam.

Uffe sa...

Det kan du lita på...

Anonym sa...

A va fan ge dom till någon fattig.

CATOVENTURE sa...

Uffebuffebambam?

Uffe sa...

Mackanpackan?

CATOVENTURE sa...

Du säger bergis mammi och pappi.

Uffe sa...

Men du då!!! Du säger säkert också det...

CATOVENTURE sa...

Min pappa är polis.

Uffe sa...

Men min pappa är starkare än din...

Stjärnstopp!!!

CATOVENTURE sa...

Haha jag är tiffri!

Uffe sa...

Tiffri? Nu förstörde du leken genom att blanda in sjuk Boråskultur. Men ååååhhhhh!!!

CATOVENTURE sa...

Leken?

Uffe sa...

Lek för mig, allvar för dig.