måndag 30 juli 2007

Run Forrest, RUN!!!


Efter 20 år i träda så har jag gett mig på att försöka få tillbaka lite kondition. Då jag har lite svårt att se på mig själv som en som hastigt närmar sig 40 så är målet inställt att klara milen efter fyra veckor trots min nio år yngre sambos konstanta häcklingar. Så här ser planen ut:

Vecka 1: 3,5 km
Vecka 2: 5 km
Vecka 3: 8 km
Vecka 4: 10 km

Vecka 1 är nu avklarad och pensionärstiden 19:45 på första 3,5 kilometersrundan är nu sänkt till 16:29. En hyffsad utveckling om jag får säga det själv även om det är en bit kvar till att verkligen kunna pressa sig på den korta rundan.

Första 5 kilometersrundan avklarades idag på tiden 24:45, vilket är en ren besvikelse. Och FY FAN vad jobbigt det var!!! Just nu känns mina ledband som kablarna på Viktväktarnas personalhiss...

Inga kommentarer: