onsdag 9 januari 2008

Japanska gameshows

När jag ändå är inne på Youtubeklipp så tänkte jag dela med mig av en stor passion, nämligen japanska gameshows. I Japan slipper man Idol, Bonde söker fru och Top model Där fokuserar man istället på kvalitet. Här kommer två exempel:

Silent library
Alla deltagare befinner sig på ett bibliotek vilket medför att dom måste vara tysta. Alla deltagare drar ett kort och den som får fel kort förlorar och blir bestraffad.



Mänsklig tetris
Inga konstiga regler. Stå rätt eller bli blöt.

2 kommentarer:

Patricia sa...

Jag kan inte annat än att hålla med. Jag är helt såld på japansk tv. Jag såg ett klipp från en japansk gameshow där de skulle ta sig runt på en uppbyggd bana som var snorhal. Bara en sån sak!

Uffe sa...

Man kan inte annat än beundra ett land där befolkningen är beredd att ta på sig supertajta gummidräkter och bli förnedrade på bästa sändningstid.