lördag 16 augusti 2008

Den förbannade matbilskillen

Min kära sambo Cilla publicerade helt utan förvarning en kärleksförklaring till matbilskillen som kommer med mat från ICA varje fredag. Därför passade det ju bra att jag jobbade hemifrån när han kom igår.

När det knackade på dörren var jag snabbt ute och öppnade. Döm min förvåning när jag insåg att killen hade ett skönt helskägg, något jag trodde att Cilla hatade. Han talade också lite skönt läspande vilket gjorde att han kändes spansk. Helt plötsligt var jag också trollbunden. Jag kunde inte tänka på annat än att få bilda familj med den här killen, att få vakna upp med honom varje morgon i resten av mitt liv...

Inte förrän all mat var inburen och Totte vände sig till matbilskillen och skrek -"Snälla, bli min pappa." så vaknade jag ur min kärlekstrans. Jag tog då snabbt upp min kamera, slängde upp näven och skrek; -"Matbilskillen, visa aldrig upp ditt fina nylle här igen.".

7 kommentarer:

Lil'm sa...

Du är inte riktigt klok, Manicken.

Patricia sa...

Levererar han maten i den lilla ryggsäcken?

Ting sa...

Vilken härlig päronrumpa!
Så manlig liksom!

Uffe sa...

Levererar maten i ryggsäcken?? Nä, den levereras i den stora vita lastbilen som du kan se i bakgrunden.

Patricia sa...

Men vad har han då i ryggsäcken? Lim?

Uffe sa...

Svår fråga. Jag hann inte se vad det var, men det luktade som hallon.

Patricia sa...

Lim med hallonsmak...